9.5.11

... Ya Allah ...

2nd time preggy...
2nd time abort...
Ya Allah berat nya dugaan yang Kau beri pada kami....
Si kecil tidak dapat bertahan lama dalam rahim dan akhirnya dikeluarkan...

sememangnya penerimaan untuk semua ini dengan ikhlas tetapi bila kita duduk dgn khalayak ramai...kadang2 mereka x faham apa aku rasa..kerana mereka x pernah alami...
ada yang kata aku makan x cukup,ada yang kata aku aktif ada yang kate aku lasak la...x jaga la...
Siapa yang x bersyukur sekiranya Allah menganugerahkan zuriat pada hambaNya yang sah????

Kadang2 aku pun x faham dgn segelintir masyarakat...dulu aku susah nk memahami perasaan orang..kini setelah 2 kali aku mengalai cabaran yang pedih..aku faham erti zuriat itu...ada yang kahwin da 10 tahun pun masih belum dikurniakan zuriat..
Aku bersyukur kerana Allah beri kan ku saat rasa mengandung itu macam mana....

Mungkin kali ni aku kene lebih pantang n rancang dulu untuk beberapa bulan...supaya badan ku sihat dan semuanya baik..insyaallah...

"dalam hati ni orang yang pernah mengalami je akan faham apa makna semua ini"

3 comments:

  1. bila....takziah...yam tau bila seorg yang tabah...sbb klu yam kene ujian ni po,yam tak sanggup...


    Sabda Rasulullah Shollallahu Alaihi Wassalam, "Sesungguhnya orang-orang soleh akan diperberatkan (musibah) ke atas mereka. Dan tidaklah seorang Mukmin tertimpa suatu musibah, seperti tertusuk duri, atau lebih ringan dari itu, kecuali akan dihapuskan dosa-dosanya dan ditingkatkan darjatnya."(HR Ahmad, Ibnu Hiban).

    ReplyDelete
  2. sabar ye dear...

    ReplyDelete
  3. Sabar ye sis..mungkin de hikmah nye...

    ReplyDelete

 

Mak Garang ©2016 All Right Reserved. Powered by Blogger